Η τέλεια καταιγίδα στο εμπόριο απειλεί τα Χριστούγεννα

104
Óôéãìéüôõðá áðï êáôÜóôçìá åðï÷éêþí åéäþí // Áíïßãïõí ôá êáôáóôÞìáôá åðï÷éêþí åéäþí áðï ôçí ÄåõôÝñá 7 Äåêåìâñßïõ 2020. Ôçí ÐÝìðôç 3 Äåêåìâñßïõ 2020 .(EUROKINISSI / ÂÁÓÉËÇÓ ÑÅÌÐÁÐÇÓ)

Σημαντικές καθυστερήσεις στο μεγαλύτερο λιμάνι εμπορευματοκιβωτίων του Ηνωμένου Βασιλείου απειλούν τη σημαντικότερη εμπορική περίοδο του έτους, αυτή των Χριστουγέννων.

Όμως το πρόβλημα δεν περιορίζεται στη βρετανική αγορά. Η παγκόσμια ναυτιλιακή κρίση προκαλεί βαθύτερες ελλείψεις και αναμένεται να διαρκέσει έως και εννέα μήνες, καθώς γιγάντια πλοία που μεταφέρουν χριστουγεννιάτικα αγαθά αρχίζουν να κάνουν ουρά στη Μάγχη για να ξεφορτώσουν στα λιμάνια της Ευρώπης.

Μεγάλη ναυτιλιακή εταιρεία ανέφερε πως οι καθυστερήσεις, αναγκάζουν τα πλοία να αγκυροβολούν σε ομάδες στη Μάγχη και τη Βόρεια Θάλασσα, και αυτό θα έχει αντίκτυπο στις προμήθειες καταναλωτικών αγαθών και πρώτων υλών της στη βιομηχανία.

Ορατός ο κίνδυνος το 20% των προϊόντων που παραγγέλλονται για τα Χριστούγεννα να μην φτάσουν εγκαίρως στα καταστήματα

Πλέον είναι ορατός ο κίνδυνος το 20% των προϊόντων που παραγγέλλονται για τα μαγαζιά της Χριστουγεννιάτικης σεζόν να μην φτάσουν εγκαίρως στα καταστήματα.

Μεταξύ των αγαθών που πιθανόν να μην παραδοθούν τα Χριστούγεννα είναι εξαρτήματα ποδηλάτων, παιχνίδια, έπιπλα κήπου και αθλητικός εξοπλισμός.

Η Hapag-Lloyd, μία από τις μεγαλύτερες ναυτιλιακές εταιρείες στον κόσμο, δήλωσε: «εάν είστε καταναλωτής, θα πρέπει να περιμένετε καθυστερήσεις. Η βιομηχανία λειτουργεί με πλήρη δυναμικότητα και περίπου το 80% των προϊόντων που παραγγέλλονται για τα Χριστούγεννα θα φτάσουν εγκαίρως στον ευρωπαϊκό προορισμό τους»

Στον Πειραιά το 90% φτάνει με καθυστέρηση

Στον Πειραιά το 90% των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων (mother vessels) φτάνει με καθυστέρηση, ενώ συμφόρηση εντοπίζεται και στο κλάδο μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου.

Μάλιστα επειδή  ο προγραμματισμός έχει εκτροχιαστεί έχουν συσσωρευτεί αρκετά κενά container και μειώθηκε ο ελεύθερος χώρος για τα container που θέλουν να ξεφορτώσουν εμπόρευμα.

Παρόμοια προβλήματα εντοπίζονται στο Ρότερνταμ και στην Αμβέρσα – λειτουργούν σε πλήρη χωρητικότητα και αντιμετωπίζουν «πολύ διαταραγμένες λειτουργίες», σύμφωνα με τον κολοσσό των  logistics,  Kuehne+Nagel.

Η Kuehne+Nagel, η οποία παρακολουθεί τις θαλάσσιες μεταφορές φορτίων, δήλωσε ότι είχε καταγράψει καθυστερήσεις έως και έξι ημερών από τις αρχές Οκτωβρίου για τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.

Το πρόβλημα επιτείνεται και από το πρόσφατο κλείσιμο του λιμανιού Ningbo-Zhoushan, νότια της Σαγκάης στην Κίνα, και των εργοστασίων ένδυσης στο Βιετνάμ.

Φαινόμενα υποτιμήσεων για κλειδωμένες παραγγελίες

Την ίδια στιγμή εντοπίζεται φαινόμενα υπερτιμήσεων για κλειδωμένες παραγγελίες ή και αλλαγή αποστολή των παραγγελθέντων προϊόντων από την Κίνα.

Γνωστή εισαγωγική εταιρεία η οποία έχει παραγγείλει σε συνεργάτη της  στην Κίνα παπούτσια ήρθε αντιμέτωπη με το φαινόμενο το κόστος να αυξηθεί πάνω από 50%, διότι υπάρχει μεγάλη ζήτηση.

Άλλη γνωστή εμπορική αλυσίδα «έχασε» το εμπόρευμα διότι ο Κινέζος συνεργάτης της επέλεξε να το πουλήσει σε καλύτερη τιμή σε άλλο έμπορο που έδινε περισσότερα.

Πηγή: https://www.powergame.gr/