Τα μεγάλα ευρωπαϊκά «τζάκια» αντιμετωπίζουν προβλήματα στις αρχές του 2024, έχοντας να αντιμετωπίσουν μεγάλη πίεση από την Άπω Ανατολή.
Στην έντονα ανταγωνιστική ευρωπαϊκή αγορά SUV, η Toyota και η Kia αναδεικνύονται σε σημαντικούς διεκδικητές της μακροχρόνιας κυριαρχίας της Volkswagen.
Με βάση τα προκαταρκτικά στοιχεία πωλήσεων της Dataforce, η Toyota και η Kia έχουν ξεφύγει στις κατηγορίες των μικρών, συμπαγών και μεσαίων SUV, απειλώντας το προπύργιο της Volkswagen.
Επικεφαλής της επίθεσης είναι το Toyota Yaris Cross, το οποίο διεκδικεί την πρώτη θέση στην κατηγορία των μικρών SUV με σημαντικό προβάδισμα έναντι αντιπάλων όπως το Peugeot 2008 και το VW T-Roc.
Εν τω μεταξύ, το Sportage της Kia ξεπέρασε το VW Tiguan στην κατηγορία των συμπαγών SUV, σηματοδοτώντας μια αξιοσημείωτη αλλαγή στη δυναμική της αγοράς.
Το Toyota RAV4 διατηρεί ένα επιβλητικό προβάδισμα στην κατηγορία των μεσαίων SUV, ξεπερνώντας ανταγωνιστές όπως το Skoda Kodiaq του Ομίλου VW.
Αντίθετα, το ηλεκτρικό ID4 της VW αντιμετωπίζει προκλήσεις, ξεκινώντας τη χρονιά στην έβδομη θέση μετά την απόσυρση των κρατικών κινήτρων EV στη Γερμανία.
Αυτή η αναταραχή στο τοπίο των SUV προκάλεσε προβλέψεις για μείωση 14% στις πωλήσεις πλήρως ηλεκτρικών αυτοκινήτων για το έτος, σηματοδοτώντας μια πιθανή οπισθοδρόμηση για την αγορά EV.
Παρόλα αυτά, οι συνολικές ευρωπαϊκές πωλήσεις σημείωσαν αύξηση 18%, με τα ηλεκτρικά οχήματα να παρουσιάζουν αξιοσημείωτη ανάπτυξη.
Στις premium κατηγορίες, το BMW Group έχει αναλάβει την πρωτοκαθεδρία σε πέντε κατηγορίες, ενώ το VW Group παραμένει κυρίαρχο σε τέσσερις.
Η Porsche Taycan αναδεικνύεται ως το σεντάν πολυτελείας με τις περισσότερες πωλήσεις στην Ευρώπη, υπογραμμίζοντας την αυξανόμενη δημοτικότητα των ηλεκτρικών οχημάτων στην αγορά των πολυτελών μοντέλων.
Επιπλέον, η ζήτηση για plug-in υβριδικά έχει αυξηθεί, με αξιόλογους διεκδικητές όπως το Volvo XC60 να αμφισβητούν μακροχρόνιους ηγέτες όπως το Ford Kuga.
Πηγή:https://www.newsauto.gr/