Η Ελλάδα έχει τον ισχυρότερο εμπορικό στόλο παγκοσμίως και τον τρίτο πιο ακριβό – Στην Ακτή Μιαούλη γίνονται «ναυμαχίες» για το ποια σημαία θα προσελκύσει περισσότερα ελληνικών συμφερόντων πλοία
Η ελληνόκτητη ναυτιλία για μία ακόμη χρονιά κράτησε τα σκήπτρα της παγκόσμιας πρωτοκαθεδρίας σύμφωνα με την έκθεση της Επιτροπής Εμπορίου και Ανάπτυξης των Ηνωμένων Εθνών (UNCTAD).
Ο ελληνόκτητος στόλος αριθμεί 4.992 πλοία και έχει συνολική μεταφορική ικανότητα 394.977.181 dwt ελέγχοντας το 16,9% παγκοσμίως.
Η Ελλάδα έχει τον ισχυρότερο εμπορικό στόλο παγκοσμίως και τον τρίτο πιο ακριβό. Είναι λογικό λοιπόν στην Ακτή Μιαούλη να γίνονται σε καθημερινή βάση «ναυμαχίες» για το ποια σημαία, δηλαδή ποιο νηολόγιο, θα προσελκύσει περισσότερα ελληνικών συμφερόντων πλοία.
Σύμφωνα με την έρευνα της Greek Shipping Cooperation Committee -βάσει στοιχείων που παρέχονται από την S&P Global Market Intelligence- ο υπό ελληνικό έλεγχο στόλος το 2024 είναι νηολογημένος σε περίπου 32 σημαίες. H σύγκριση με τα στοιχεία του περασμένου έτους δείχνει ότι η Λιβερία κέρδισε 79 ελληνικών συμφερόντων πλοία, οι Νήσοι Μάρσαλ 34 πλοία, η Κύπρος 19 πλοία και η Πορτογαλία 2 πλοία.
Από την άλλη πλευρά, οι υπόλοιπες σημαίες σημείωσαν μικρή μείωση στον αριθμό των εγγεγραμμένων ελληνόκτητων πλοίων, με το νηολόγιο της Μάλτας να καταγράφει απώλεια 23 πλοίων, τις Μπαχάμες 8 πλοίων, ενώ οι σημαίες του Παναμά, των Βερμούδων και της Νήσου του Μαν κατέγραψαν απώλεια 2 πλοίων η καθεμία.
Συνολικά, οι σημαίες της Λιβερίας και των Νήσων Μάρσαλ βρίσκονται στην πρώτη γραμμή της ελληνόκτητης ναυτιλίας με 1.159 και 1.096 πλοία, αντίστοιχα, στο νηολόγιο τους.
Από πλευράς μεταφορικής ικανότητας, η Λιβερία αντιπροσωπεύει 104.171.885 dwt, που αντιστοιχεί στο 29,3%, και οι Νήσοι Μάρσαλ αντιπροσωπεύουν 86.425.552 dwt, δηλαδή το 24,3% της συνολικής μεταφορικής ικανότητας του ελληνόκτητου στόλου.