MAKBEΛ-ΕURIMAC: Νέες επενδύσεις 12 εκατομμυρίων για την εταιρεία που εξάγει το 50% των ελληνικών ζυμαρικών

3

Σε μία από τις μεγαλύτερες εκθέσεις τροφίμων και ποτών, τη SIAL που διεξάγεται στο Παρίσι, συμμετέχει για μία ακόμα φορά η βιομηχανία ζυμαρικών ΜΑΚΒΕΛ-ΕURIMAC. Η επιχείρηση παρουσιάζει αμιγώς εξαγωγικό χαρακτήρα καθώς σήμερα το 50% των ζυμαρικών που εξάγονται από την Ελλάδα προέρχονται από την παραγωγή της εταιρείας που έχει έδρα στην Βιομηχανική Περιοχή του Κιλκίς.

Όπως λέει στο Capital.gr ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Οδυσσέας Παπαδόπουλος: “Θεωρούμε ότι οι εξαγωγές αποτελούν μία διέξοδο για όλες τις επιχειρήσεις, κι ο λόγος είναι ότι η παγκόσμια αγορά, είναι και μεγάλη σε μέγεθος και με πολλές διαφορετικές απαιτήσεις άρα και δυνατότητες να δραστηριοποιηθείς σε αυτές. Αυτό το αναγνώρισε η εταιρεία μας από τη δεκαετία του 1970 με τη συμμετοχή της σε διεθνείς εκθέσεις και παγκόσμια fora από πολύ νωρίς. Σήμερα το 50% των ζυμαρικών που εξάγονται από την Ελλάδα είναι παραγωγής ΜΑΚΒΕΛ – EURIMAC. Εξάγουμε σε περισσότερες από 60 χώρες σε όλες τις ηπείρους, πολλούς διαφορετικούς τύπους ζυμαρικών. Οι εξαγωγές αποτέλεσαν το 2023 το 55% του όγκου των πωλήσεων μας και συνεχίζουν το 2024 να έχουν ανοδική τάση, όπως όμως έχει και η ελληνική αγορά. Θα περιμένουμε το τέλος του χρόνου για να δούμε αν θα επιτύχουμε ένα μεγαλύτερο ποσοστό από αυτό του 2023”.

Ο κύριος Παπαδόπουλος σημειώνει ότι οι επενδύσεις είναι μία συνεχής διαδικασία στη ΜΑΚΒΕΛ – EURIMAC. “Σε διάρκεια 4 χρόνων μέχρι και το 2022 προχωρήσαμε σε ένα επενδυτικό πλάνο συνολικής αξίας 11 εκατομμυρίων ευρώ που περιλάμβανε νέα αυτόματη γραμμή παραγωγής μακρών ζυμαρικών, συσκευαστικές κι εγκιβωτιστικές μηχανές μακρών και κοντών ζυμαρικών, ρομποτικό σύστημα παλετοποίησης, νέα silo σκληρού σίτου, επέκταση αποθηκών ετοίμων προϊόντων, γεώτρηση για την άντληση νερού από τον υδροφόρο ορίζοντα της οροσειράς Μπέλες και από βάθος 236 μέτρων και αγορά γειτονικού οικοπέδου 22 στρεμμάτων με 10.000 τ.μ. κτίσμα. Το 2023 αποφασίσαμε νέες επενδύσεις της τάξης των 4 εκατομμυρίων ευρώ, όμως το 2024 ανεβάσαμε το ποσό αυτό στα 12 εκατομμύρια ευρώ. Σε αυτά περιλαμβάνεται μία νέα αυτόματη γραμμή παραγωγής κοντών ζυμαρικών με τις συσκευαστικές κι εγκιβωτιστικές της και με ρομποτικό σύστημα παλετοποίησης. Επίσης προχωρήσαμε σε βελτίωση κι εκσυγχρονισμό άλλων 6 εγκιβωτιστικών μηχανών ώστε να συνάδουν ακόμη περισσότερο με τις σύγχρονες απαιτήσεις της παγκόσμιας αγοράς που αφορούν στη βιωσιμότητα, σε επέκταση κι αναβάθμιση της δυναμικότητας του μύλου, σε αγορά μηχανημάτων για τον καλύτερο ποιοτικό έλεγχο των προϊόντων και των συσκευασιών, σύμφωνα με τις απαιτήσεις των εξαιρετικά προηγμένων αγορών που επιχειρούμε, σε νέα επέκταση των υφισταμένων αποθηκών, σε αγορά ακόμη ενός όμορου οικοπέδου 10 στρεμμάτων με 3000 τ.μ. κτίσμα και σε κατασκευή νέας μεγαλύτερης και πιο προηγμένης τεχνολογίας μονάδας βιομάζας για την παραγωγή θερμικής ενέργειας”.

MAKBEΛ-ΕURIMAC: Νέες επενδύσεις 12 εκατομμυρίων για την εταιρεία που εξάγει το 50% των ελληνικών ζυμαρικών

Ο ίδιος στέκεται στην απόφαση για την ενίσχυση των επενδύσεων κατά επιπλέον 8 εκατομμύρια ευρώ, από τα 4 στα 12 εκατομμύρια ευρώ. Απόφαση, η οποία όπως λέει ελήφθη όταν αποδείχθηκε ότι η αύξηση της τάξης του 30% στον όγκο πωλήσεων το 2022 δεν ήταν κάτι περιστασιακό. “Τόσο το 2023 όσο και το 9μηνο του 2024 δικαιώνει την απόφαση μας αυτή, καθώς τα τρία τελευταία χρόνια έχει ενισχυθεί ακόμη περισσότερο η θέση μας στην παγκόσμια αγορά ως μία εξαιρετική εναλλακτική των ιταλικών ζυμαρικών, με εφάμιλλη ποιότητα και εξαιρετικό service”.

“Η σημαντικότερη επένδυση που κάνουμε είναι στον ανθρώπινο παράγοντα”

Στο ποσό των 12 εκατομμυρίων ευρώ περιλαμβάνεται η ανέγερση ενός νέου κτιρίου με χώρους προσωπικού και αποδυτήρια, αποτέλεσμα της σημαντικής αύξησης του αριθμού των εργαζομένων στις εγκαταστάσεις της εταιρείας. “Θεωρούμε όμως ότι η σημαντικότερη επένδυση που κάνουμε είναι στον ανθρώπινο παράγοντα, καθώς εκτός από την αριθμητική αύξηση των εργαζομένων έχουμε προχωρήσει σε μία ποιοτική ενίσχυση της οργάνωσης μας, με στόχο να ανταπεξέλθουμε στις συνεχείς προκλήσεις των καιρών. Με τρίπτυχο στρατηγικής της εταιρείας την εξωστρέφεια, τη βιωσιμότητα και την καινοτομία αυτό ήταν πάντοτε απαραίτητο, όμως με την ανάπτυξη των ESG προτύπων και τις συνεχείς αλλαγές στα νομοθετικά πλαίσια που τα αφορούν καθώς και του ψηφιακού μετασχηματισμού, χρειάζεται περισσότερος χρόνος και μεγαλύτερη εξειδίκευση στους τομείς αυτούς”.

H εγχώρια αγορά διαδραματίζει σημαίνοντα ρόλο στη δραστηριότητα της εταιρείας και οι αποφάσεις σύμφωνα με τον κύριο Παπαδόπουλο, λαμβάνονται πάντοτε συνυπολογίζοντας αυτή τη μεγάλη σημασία που έχει για την εταιρεία η ελληνική αγορά κι ο Έλληνας καταναλωτής. “Στην Ελληνική αγορά το 30% των ζυμαρικών που καταναλώνονται είναι παραγωγής της εταιρείας μας. Από αυτά τα ζυμαρικά θα ξεχώριζα αυτά με το brand ΜΑΚΒΕΛ. Ένα σήμα που κυκλοφορεί για πολλές δεκαετίες και αποφασίσαμε να ξαναλανσάρουμε το 2018. Ήδη έχει ξεπεράσει σε πωλήσεις πολλά ιστορικά brands του χώρου και κινείται κοντά στα κορυφαία brands των ζυμαρικών της χώρας. Αναπτύσσεται τα τελευταία χρόνια με ρυθμούς σαφώς υψηλότερους από αυτούς της εγχώριας αγοράς ζυμαρικών, και πιστεύουμε ότι έχουμε επιδείξει μία ειλικρινή στάση απέναντι στο ελληνικό λιανεμπόριο της μεγάλης και της μικρής αγοράς αλλά και μία τίμια σχέση ποιότητας – τιμής στο ράφι, που αναγνωρίζει ο τελικός καταναλωτής”.

Συνεχιζόμενη ανάπτυξη πωλήσεων

Τα τελευταία χρόνια, τα οικονομικά μεγέθη της ΜΑΚΒΕΛ-EURIMAC συνεχίζουν να αναπτύσσονται με ισχυρό θετικό πρόσημο.  Το 2023 ήταν μία χρονιά που συνεχίστηκε η αύξηση του όγκου πωλήσεων μετά την αύξηση της τάξης του 30% το 2022. Το 2024 κινείται με μεγαλύτερο ρυθμό ανάπτυξης από ότι το 2023. Εν κατακλείδι, οι 55.000 – 58.000 τόνοι ζυμαρικών της περιόδου 2019 – 2021, έφθασαν το 2023 στους 72.500 τόνους και για το 2024 θα ξεπεράσουν τους 77.000 και θα αγγίξουν τους 80.000 τόνους ζυμαρικών. Σημειώνουμε ότι στο διάστημα αυτό, 2019 – 2023, το ποσοστό των εξαγωγών έφθασε από 42% σε 55% ενώ ταυτόχρονα και η ελληνική αγορά κινήθηκε ανοδικά. “Αναφερόμαστε πάντοτε σε όγκους πωλήσεων καθώς η αναφορά σε τζίρους σε ένα περιβάλλον αυξήσεων κόστους και τιμών δεν δίνει την ακριβή εικόνα της κατάστασης. Προφανώς, αυτή η αύξηση όγκου που συσχετίζεται και με την παρουσία μας σε περισσότερες από 60 διαφορετικές οικονομίες παγκοσμίως οδηγεί σε καλύτερα αποτελέσματα, που οδηγούν με τη σειρά τους στις νέες επενδύσεις, στις οποίες ήδη αναφερθήκαμε, στην αύξηση απασχολούμενου προσωπικού και μέσω της αύξησης των εξαγωγών στην ενδυνάμωση της θέσης της χώρας στον παγκόσμιο χάρτη”, επισημαίνει ο διευθύνων σύμβουλος της ΜΑΚΒΕΛ-EURIMAC.

Επένδυση σε προϊόντα ειδικού διατροφικού ενδιαφέροντος

To τελευταίο διάστημα η εταιρεία έχει επενδύσει σε προϊόντα ειδικού διατροφικού χαρακτήρα όπως τα ζυμαρικά χαμηλού γλυκαιμικού δείκτη. Μιλώντας για τη συκεκριμένη επιλογή ο κύριος Παπαδόπουλος εξηγεί ότι εκτός από τη δήλωση ότι η καινοτομία είναι ένας από τους τρεις πυλώνες στρατηγικής και λειτουργίας μας, είναι σαφές ότι υπάρχει διάχυτη σε όλη την οργάνωση της ΜΑΚΒΕΛ –  EURIMAC η διάθεση να αφουγκράζεται τις ανάγκες της αγοράς. “Υπάρχει λοιπόν ένα τμήμα του πληθυσμού που καταρχήν είναι μεγαλύτερο από ότι κάποιος φαντάζεται και που δεν απολαμβάνει την ίδια ευχαρίστηση με την κατανάλωση των αγαπημένων ζυμαρικών. Αυτό συμβαίνει είτε γιατί είναι αναγκασμένοι να ακολουθούν συγκεκριμένη διατροφή είτε γιατί το επιλέγουν για λόγους ισορροπημένης διατροφής. Τα ζυμαρικά λοιπόν χαμηλού γλυκαιμικού δείκτη ξεχωρίζουν από το γεγονός ότι περιορίζουν την αύξηση του σακχάρου στο αίμα, προσφέρουν ενέργεια και δημιουργούν ένα αίσθημα κορεσμού. Ο τρόπος που αποφασίσαμε να επενδύσουμε είναι ενδεικτικός της φιλοσοφίας μας. Ακολουθήσαμε μία χρονοβόρα και αρκετά υψηλού κόστους διαδικασία που ξεκίνησε από την αναγνώριση από τα τμήματα πωλήσεων και marketing της ανάγκης της αγοράς για τέτοιου είδους προϊόντα και συνεχίστηκε με την ανάπτυξη των προϊόντων αυτών εντός των εργαστηρίων της εταιρείας από το τμήμα έρευνας και ανάπτυξης της ΜΑΚΒΕΛ – EURIMAC. Τέλος, πιστοποιήσαμε και τα τέσσερα ζυμαρικά που αναπτύχθηκαν – και συγκεκριμένα το σπαγγέτι, το λινγκουίνι, την πένα και το κριθαράκι – στο μοναδικό διαπιστευμένο οργανισμό στην Ευρώπη για τέτοιες πιστοποιήσεις, το Βρετανικό Oxford Brookes Institution. Οπότε, η απάντηση στο ερώτημα γιατί ζυμαρικά χαμηλού γλυκαιμικού δείκτη είναι γιατί υπάρχει αυτή η ανάγκη στην αγορά και δεν είναι ένα προϊόν σχεδιασμένο σε χαρτί μέσα σε ένα εργαστήριο. Τα προϊόντα αυτά αφορούν σημαντικό ποσοστό συνανθρώπων μας και είναι αποδεδειγμένο πια ότι ο καθένας μας έχει στην οικογένεια ή στον κύκλο του κάποιον που η κατανάλωση τους θα του άλλαζε τη ζωή. Σε κάθε περίπτωση η κατανάλωση αυτών των ζυμαρικών λειτουργεί θετικά για το σύνολο του πληθυσμού. Τα ζυμαρικά χαμηλού γλυκαιμικού δείκτη μειώνουν την αύξηση της γλυκόζης στο αίμα κι έχουν 60% λιγότερα σάκχαρα ακόμη κι από τα ζυμαρικά ολικής άλεσης, ενώ διατηρούν τη γεύση των κλασσικών ζυμαρικών”.

Με επίκεντρο την καινοτομία

Η εταιρεία επικεντρώνει το ενδιαφέρον της στην καινοτομία, έχοντας παρουσιάσει αρκετά προϊόντα με διαφοροποιημένο πρόσημο όπως τα ζυμαρικά 5 δημητριακών, τα ζυμαρικά ολικής άλεσης με βρώμη, τα ζυμαρικά ολικής άλεσης με 60% περισσότερες φυτικές ίνες, ζυμαρικά με χρόνο βρασμού 2 λεπτών, 3 λεπτών, 4 λεπτών και ζυμαρικά πολλών διαφορετικών σχημάτων. Κάποια από αυτά κυκλοφορούν στην Ελλάδα, κάποια στο εξωτερικό.

makvel

Η συμμετοχή στη SIAL 2024

Τέλος ο κύριος Παπαδόπουλος αναφέρεται στη φετινή συμμετοχή της εταιρείας στην έκθεση SIAL. “Για εμάς είναι σημαντικό και μόνο που τίθεται το θέμα του να παρουσιάσουμε κάτι καινούργιο στη Sial. Θεωρούμε ότι η Sial είναι μία από τις σημαντικότερες εκθέσεις παγκοσμίως στον τομέα μας. Φέτος, θα τονίσουμε τη σημασία της ύπαρξης μίας γκάμας προϊόντων χαμηλού γλυκαιμικού δείκτη, θα δείξουμε τα προϊόντα μας συνολικά, θα συναντηθούμε με υφιστάμενους συνεργάτες και νέους αγοραστές. Όπως κάθε φορά στη συγκεκριμένη έκθεση πηγαίνουμε για να μας μάθουν αλλά και για να μάθουμε. Σκοπός μας είναι να γυρίσουμε με περισσότερες γνώσεις πάνω στο αντικείμενο μας. Θεωρούμε ότι αποτελεί μία ευκαιρία να δώσουμε και να πάρουμε ιδέες, να αφουγκραστούμε τις τάσεις και να κατανοήσουμε καλύτερα τις λογικές του παγκόσμιου καταναλωτή, ώστε να διευρύνουμε την παρουσία μας στην παγκόσμια αγορά”.

Πηγή: capital.gr